A-lehdet ostaa enemmistön Satokausi Mediasta - Neuvoa Advisors ostajan neuvonantaja

3.1.2023

A-lehdet ostaa enemmistön Satokausi Mediasta - Neuvoa Advisors ostajan neuvonantaja

Neuvoa Advisors toimi A-lehtien neuvonantajana järjestelyssä, jossa A-lehdet osti enemmistön Satokausi Media Oy:n osakekannasta. Satokausi Medialla on Suomen suurin digitaalinen ruokayhteisö, ja yhtiö tuottaa sisältökampanjoita elintarvikealan mainostajille sekä suosittua Satokausikalenteria kuluttajille. Kohdeyhtiö tavoittaa joka kuukausi 1,1 miljoonaa paremmista ruokavalinnoista kiinnostunutta suomalaista ja tuntee ruoan trendit, kasvisten sesongit ja ruoanlaittajien arjen ja toiveet.

”Olen todella iloinen, että pääsemme mukaan A-lehtien mediaperheeseen ja saamme lisää mahdollisuuksia kertoa sesongin kasvisten ilosanomaa entistä laajemmin kuluttajille ja yrityksille”, Satokausi Median toimitusjohtaja Samuli Karjula kertoo.

A-lehtien medialiiketoiminnalla on kunnianhimoiset kasvutavoitteet, ja Satokausi Media sopii hyvin yhtiön strategiaan. Konsernin tytäryhtiöt toimivat itsenäisesti, ja perheyhtiö ymmärtää ja arvostaa yrittäjyyttä. Monialayhtiönä A-lehdillä on paljon kokemusta konserniin kuuluvien yritysten kasvun kiihdyttämisestä. Satokausi Media jatkaa A-lehtien itsenäisenä tytäryhtiönä.

”Satokausi Median ja Satokausikalenterin missio lisätä kasvisten kulutusta sopii hienosti A-lehtien medioiden kestävän elämäntavan tavoitteisiin sekä A-lehtien vahvaan kokonaisuuteen kodin ja ruoan medioissa, ja kohderyhmät täydentävät toisiaan. Yhdessä voimme kasvattaa Satokausi Median vaikuttavuutta ja rakentaa uusia kiinnostavia mahdollisuuksia esimerkiksi elintarvikealan, puutarhan tai lähimatkailun mainostaja-asiakkaille. On ilo päästä tekemään töitä yhtiön kasvun tukena”, sanoo A-lehtien median liiketoimintajohtaja Anna Ruohonen.